Zorg & Zekerheid

Productie en verzending van 400.000 mailpacks aan 15 doelgroepen

Zorgverzekeraar Zorg & Zekerheid rekent al jaren op Euro Mail voor eindejaarsoffensief

De Leidse zorgverzekeraar Zorg & Zekerheid rekent al jaren op Euro Mail voor de productie en verzending van de jaarlijkse grote klantenwervingsmailing. Een complex proces, met gespreide verzending van duizenden mailpacks over zo’n 15 doelgroepen, maar elke keer komt het weer goed. Zorg & Zekerheid roemt met name de flexibiliteit van Euro Mail.

De klant
Zorg & Zekerheid is een relatief kleine zorgverzekeraar met 410.000 verzekerden. Naast het hoofdkantoor in Leiden kent de verzekeraar zes winkels in de regio en een rijdende verzekeringswinkel. Hoewel Zorg & Zekerheid landelijk dekkend opereert, ligt de focus van de verzekeraar wel op Leiden en omstreken. De naamsbekendheid van Zorg & Zekerheid is daar zeer hoog.

De aanleiding
Uiterlijk 19 november van elk jaar moeten verzekerden een nieuw polisvoorstel ontvangen: het is de periode van het jaar waarin Zorg & Zekerheid zich net als alle verzekeraars richt op behoud en werving van klanten.

De doelstelling
“Het is een enorm hectische periode voor ons, met behoorlijk krappe deadlines”, aldus Herman Behagel, teamleider Interne Dienst bij Zorg & Zekerheid. “We moeten in korte tijd veel versturen, maar niet alles tegelijk. De planning is essentieel, want het callcenter moet voorbereid zijn op de verwachte respons. De medewerkers daar moeten bovendien weten welke vragen ze kunnen verwachten, want we maken onderscheid tussen wel 15 doelgroepen – jongeren, gezinnen, noem maar op. Er zijn doelgroepen van 700 mensen, maar ook van 40.000 mensen. Het is een complex proces waarin de bijdrage van het mailhuis essentieel is. Dat moet al die mailingvarianten op de juiste dag naar de juiste mensen sturen. Dan kunnen wij extra scoren met ons callcenter, want met de kwaliteit daarvan kunnen wij ons onderscheiden van onze grotere concurrenten.”

De keuze
Zorg & Zekerheid werkt al jaren samen met Euro Mail voor de verzending van de grote wervingsmailing. “Tot nu toe hebben we geen reden om over te stappen, maar we zijn ons steeds meer bewust van onze kosten. Onze inkoopafdeling kijkt scherp naar offertes, dus ook naar die van Euro Mail.” Toch speelt voor Zorg & Zekerheid ook iets anders mee. “We kunnen ’t ons niet veroorloven dat een partij omvalt op het uur U. In een krimpende postmarkt is een stabiele partner essentieel. Dat Euro Mail een dochter is van PostNL, is een geruststellend gevoel.”

De oplossing
Euro Mail verzorgt voor Zorg & Zekerheid de productie (printen van brieven en folders), de verpakking (meestal machinaal, maar soms ook handmatig) en de verzending (via PostNL) van zo’n 400.000 mailpacks. “Het begint met het versturen van onze databestanden aan Euro Mail, dat vervolgens de vertaalslag maakt naar zijn machines”, aldus Behagel. “Daarna print Euro Mail de brieven en de folders – voor elke doelgroep anders. Vervolgens wordt alles gecouverteerd en verzonden via PostNL.”

Het resultaat
Behagel roemt vooral de flexibiliteit van Euro Mail. “Het is elk jaar weer spannend: gaan we het halen?” vertelt Behagel. “Maar tot nu toe is het altijd goed verlopen, mede dankzij Euro Mail. Ook de korte lijnen zijn prettig. In zo’n drukke tijd moet je makkelijk en simpel contact hebben. Want je kunt ’t nog zo plannen, er gaat altijd wel iets mis. Dan is het fijn dat Euro Mail in de buurt zit en snel kan schakelen. Bij Euro Mail heb ik nooit het gevoel van een klant-leverancierrelatie. We werken als partners samen en dat voelt prettig aan.”